הקדמה: הסיבות מדוע קשה למצוא קרנות בישראל

מציאת קרנות בישראל קשה מסיבות רבות. אחת הסיבות העיקריות היא שתעשיית ההון סיכון הישראלית אינה מפותחת היטב.

תעשיית ההון סיכון הישראלית לא הייתה מפותחת מאז הקמתה בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, כאשר רק קומץ חברות הון סיכון הצליחו לגייס כספים משמעותיים.

היעדר ישראל בתעשיית הון סיכון בוגרת מקשה על סטארטאפים למצוא מימון, שכן הם מתחרים עם סטארטאפים ממדינות כמו סין או הודו שיש להם תעשיות הון סיכון גדולות בהרבה.

סיבה נוספת לכך שקשה למצוא קרנות בישראל היא כי יש פחות חברות להשקיע בהן.
למידע נוסף בתחום של איתור כספים בישראל יש לגלוש לאתר yp-pitronot.co.il

איתור כספים אבודים בישראל

ישנם גם מחסומים תרבותיים ושוניים בין יזמים ישראלים למשקיעים בינלאומיים, המקשים על יזמים למצוא מימון מחו"ל.

מציאת קרנות בישראל היא משימה קשה. השוק הישראלי קטן ולכן אין הרבה משקיעים וקשה למצוא את המתאים לעסק שלך. הממשלה לא מעניקה תמריצים להשקעות, יש מעט הזדמנויות השקעה ותעשיית השיווק הדיגיטלי עדיין בחיתוליה.

1. חשיבותה של חדשנות ישראלית

ישראל היא מדינה עם מערכת סטארט-אפים משגשגת. המדינה היא ביתם של כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, כולל Wix ו-Playtika. יש לו גם מערכת חינוך איכותית ותשתית מחקר מצוינת.

ממשלת ישראל הכירה בחשיבות החדשנות לכלכלה ולחברה שלה. ישראל משקיעה רבות ביזמות, מו"פ וחינוך כבר עשרות שנים. למעשה, היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת ב-OECD על בסיס ממוצע לנפש.

ישראל ידועה בחדשנות וביצירתיות שלה. בארץ יש מספר סטארט-אפים שזכו להצלחה בשוק הבינלאומי. הצלחה זו משכה משקיעים מכל העולם. אבל מאיפה מגיעים הכספים האלה?

חברות סטארט-אפ ישראליות ממומנות לרוב על ידי משקיעים ישראלים וחברות טכנולוגיה ישראליות רבות נרכשו על ידי חברות בינלאומיות.

הסיבה העיקרית לכך שכל כך הרבה משקיעים בינלאומיים רוצים להשקיע בישראל היא כי הם יודעים שהם יקבלו תשואה סולידית על השקעתם. השוק הישראלי אטרקטיבי מאוד גם עבור משקיעים זרים בגלל גודלו, פוטנציאל הצמיחה והקרבה לאירופה.

אבל ישנן גם דרכים אחרות שבהן יזמים יכולים למצוא קרנות בישראל: מימון המונים, מענקים, הלוואות וכו'.

מה שאתה צריך לדעת לפני הגשת בקשה למימון

מאמר זה יספק סקירה של סוגי המימון השונים הקיימים בישראל.

הסוג הראשון הוא הלוואה בנקאית, שהיא הדרך הנפוצה ביותר למימון עסק בישראל. ישנם שני סוגים של הלוואות בנקאיות:

1) הלוואות בנקאיות מסחריות

2) הלוואות מוזלות

הלוואות בנקים מסחריים מוצעות על ידי בנקים מסחריים והריביות משתנות בהתאם לדירוג האשראי ולגורמים נוספים. הלוואות מוזלות מוצעות על ידי בנקי דיסקונט, שאינם מחמירים כמו בנקים מסחריים בכל הנוגע לדירוג אשראי ומציעים ריביות נמוכות יותר. הסוג השני הוא קרן הון סיכון, אשר שואבת כסף ממשקיעים פרטיים שמשקיעים במיזמים בסיכון גבוה עם תשואות גבוהות. הסוג השלישי הוא קמפיין מימון המונים, המסתמך על תרומות של אנשים רבים שתורמים כסף למימון פרויקטים

הזדמנויות מימון בישראל זמינות עבור יזמים וסטארטאפים. ישנם סוגים רבים ושונים של קרנות למטרות שונות, והשלב הראשון הוא לברר איזה סוג מימון אתה צריך.

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לפנות ליועץ שיעזור לך למצוא את הזדמנות המימון המתאימה לחברה שלך. ישנם יועצים רבים המתמחים בתחומים ספציפיים כמו הזדמנויות מימון טכנולוגי בישראל, לכן חשוב לוודא כי אתם יודעים איזה סוג קרן אתם צריכים לפני הפנייה אליהם.

ישנם גם סוגים רבים ושונים של קרנות זמינות, חלקן עם יותר הגבלות מאחרות, אך כולם עם מגוון הטבות. השלב הבא הוא לזהות איזו קרן תתאים ביותר לצרכים שלך.

4. הדיגיטליזציה של התעשייה הישראלית ושל חברות קטנות ובינוניות

הדיגיטציה של התעשייה הישראלית ושל חברות קטנות ובינוניות היא תהליך שמתרחש ב-20 השנים האחרונות. תהליך זה התאפשר על ידי פיתוח טכנולוגיות חדשות, כגון אינטרנט, סמארטפונים וטאבלטים.

ישראל היא מדינה עם תעשיית היי-טק, מה שאפשר לייחס לעובדה שהיא אחת המדינות המובילות בעולם בכל הנוגע למחקר ופיתוח.

גם חברות קטנות ובינוניות הופכות ליותר דיגיטליות. הסיבה לכך היא שהם צריכים להתחרות עם תאגידים גדולים וסטארטאפים. הדיגיטציה של התעשייה הישראלית מונעת על ידי הצורך בחדשנות, יעילות ותחרותיות.

אסטרטגיית הדיגיטליזציה לחברות צריכה להתבסס על שלושה נדבכים עיקריים: