מהי מיגרנה והאם קיימת לה תרופה?

הטיפול במיגרנה התקדם יותר בשנתיים האחרונות אך כרגע אין תרופה חד משמעית למיגרנה, ישנם מספר טיפולים שיכולים לעזור להקל על הסימפטומים. עליך לנסות סוגים שונים ושילובים של תרופות עד שתמצא את היעילים ביותר.

אם יש לך מיגרנות קשות יתכן שתצטרך ליטול תרופות למניעת התקפים נוספים

טיפולים טבעיים מסוימים כגון ריבופלאווין (ויטמין B2) וקואנזים Q10 יכולים גם לסייע במניעת מיגרנות. אם אתה מגלה שאתה לא יכול לשלוט במיגרנה שלך באמצעות תרופות ללא מרשם, רופא המשפחה עשוי לרשום משהו חזק יותר.

יש אנשים שמצליחים מאוד למנוע מיגרנה באמצעות מכשירי ביופידבק או היפנוזה. טריפטנים כמו Imitrex (Maxalt) הם בין התרופות הנפוצות ביותר למיגרנה.

ידוע גם בשם א טיפול לקוי חמוד, סוג זה של תרופות נלקח מיד לאחר התקף מיגרנה ונועד לעצור את הסימפטומים. יש מרשם נוסף הדרוש גם לטיפול במיגרנה. זה נקרא טריפן ויעיל בביטול התקפי מיגרנה.

כהתייחסות

קיימות מספר תרופות בכיתות שונות לטיפול במיגרנה חריפה (לוחות 3, 7 ו -13). למרות שישנם כמה מחקרים המשווים תרופות אלו, טרם פותח אלגוריתם טיפולי סופי. טריפטאן נחשב לטיפול קו ראשון במיגרנות בינוניות עד קשות והתקפים קלים שאינם מגיבים לתרופות מרשם.

תרופה זו נגד מחלות, המכונה גם חומר נוזלי, היא תרופת מרשם הנלקחת עם טריפטאן לשיכוך כאבים. זה מפחית הקאות ובחילות הקשורות למיגרנות. זה יכול להועיל לאנשים שאינם חווים בחילות או הקאות במהלך התקף המיגרנה שלהם.

תרופות מרשם כגון סומטריפטן (Imitrex)

tovaryra (rizatripten) ו- Maxalt (Maxalt-MLT) משמשות לטיפול במיגרנה, מכיוון שהן חוסמות מסלולי כאב במוח. תרופות למיגרנה המשלבות קפאין, אספירין, אקמול ו extradrine במיגרנה מועילות לכאבי מיגרנה קלים. נטילת תרופות להקלה על מיגרנה עלולה להוביל לעודף תרופות, כאבי ראש, כיבים ודימום במערכת העיכול.

בעזרת טבליות

זריקות או תרסיסים לאף, הם יכולים להקל על רבים מהתסמינים של מיגרנה. מיגרנה היא אחת המחלות הנפוצות והמתישות בטיפול הראשוני. כ -18% מהנשים ו- 6% מהגברים בארצות הברית סובלים ממיגרנות ו -51% מהם מדווחים על ירידה בפריון בעבודה או בלימודים. [1] חולים מתארים לעיתים קרובות כאבי ראש חוזרים עם תסמינים דומים ושלישי מתאר הילה שקודמת לכאב הראש. [2] מאמר זה מתאר אפשרויות טיפול במיגרנות חריפות.

בחולי מיגרנה

כאבים עזים, רגישות לאור ובמקרים מסוימים הקאות מפריעים לחיים יצרניים. כדי להחמיר את המצב, רוב האנשים החיים עם מחלה מתישה זו אינם מאובחנים ולעולם אינם זוכים לטיפול לשיפור איכות חייהם. בשנים האחרונות, מחקר המיגרנה עשה צעדים גדולים בהבנת הכימיה במוח של כאב, מסלולי המיגרנה והגנטיקה, מה שמוביל חוקרים לחפש תרופה. אחד מהטיפולים הללו הוא Aimovig, תרופת המניעה הספציפית למיגרנה שהוכח כמפחיתה את שכיחות המיגרנה אצל מבוגרים בשיעור של עד 50 אחוז במחקר שנערך שישה חודשים על מיגרנות אפיזודיות.

האם באמת מלהיב חוקרי מיגרנה

היא העבודה על פפטיד מבוסס CGRP (CGRP), שנראה כי הוא חוסם העברת כאב ועוצר התקפי מיגרנה לפני שהם מתחילים. כמה חברות תרופות מעורבות במחקר על תרופות המבוססות על פעולת חלבון זה. ארבע חברות עם CGRP מתמקדות בפיתוח נוגדנים חד שבטיים לטיפול במיגרנות אפיזודיות וכרוניות המופיעות 15 יום או יותר בחודש ומשפיעות על 3.2 מיליון אמריקאים.

כדי להחמיר את המצב, חברות התעשייה והתרופות אינן מציבות מיגרנות בראש סדר העדיפויות שלהן בתחום המחקר והפיתוח מכיוון שהן אינן רואות להחזר מהיר על השקעותיהן.

יש אנשים שמתייעצים עם רופא המשפחה

שאולי לא יודעים הרבה על תסמיני מיגרנה או אבחנה. אם האבחנה אינה ברורה או אם יש לך מיגרנה כרונית המתרחשת 15 יום או יותר בחודש והטיפול הראשוני אינו שולט בסימפטומים שלך, ייתכן שתופנה למומחה לנוירולוגיה (מומחה למערכת ומערכת העצבים) להערכה וטיפול נוספים. כמו כן, רופא המשפחה עשוי להמליץ על בדיקות כדי לשלול גורמים אפשריים אחרים לכאבי הראש שלך, במיוחד אם מצבך הפך חריג, מורכב או קשה.

אין תרופה למיגרנה, אך מטרת הטיפול היא להקל על התסמינים ברגע שהם מתחילים, ולנסות למנוע התקפים נוספים. בדרך כלל הם יעילים ביותר כאשר הם נלקחים לפני ההתחלה הראשונה או לפני סימנים ותסמינים כלשהם להתקף מיגרנה.

מיגרנה מהווה גורם סיכון לשבץ מוחי, אך שבץ מוחי יכול להופיע אצל אנשים עם מיגרנה, ושבץ מוחי לא תמיד מופיע מיד לאחר התקף מיגרנה. עם זאת, אם מיגרנה ושבץ מוחי מופיעים בו זמנית, לא ניתן לקבוע קשר סיבתי.

אצל אנשים מסוימים

תסמיני מיגרנה מסוימים עשויים להיות קשורים לסיכון גבוה יותר לשבץ. הילה היא קבוצה של תסמינים חושיים, מוטוריים ומילוליים המשמשים כאות אזהרה שמיגרנה עומדת להתחיל. פירוש מוטעה כהתקף או שבץ מוחי, הילה יכולה להתרחש לפני שמתרחשים כאבי ראש.

על פי מחקר שנערך בשנת 2010, השימוש בשמן מנטה או שמן מנטה מנטול יכול למנוע ממיגרנות לחזור. שתף ג'ינג'ר ב- Pinterest ידוע כי ג'ינג'ר מקל על בחילות הנגרמות על ידי מחלות רבות, כולל מיגרנות.

על פי מחקרים

אבקת זנגביל יכולה להפחית את חומרת המיגרנות ומשך הזמן ולתרופת המרשם לסומטריפטן יש פחות תופעות לוואי. על פי מחקר משנת 2006, עיסוי שבועי יכול להפחית את תדירות המיגרנה ולשפר את איכות השינה. מחסור במגנזיום קשור לכאבי ראש ומיגרנות.

 

תוכן עניינים

מקלות הליכה

חקור את עולם מקלות ההליכה דרך קטגוריית הבלוגים המקיפה שלנו המוקדשת אך ורק לעזר חיוני זה לניידות. גלה את ההיסטוריה שלו, הסוגים, היתרונות שלו וכיצד

קרא עוד »
דילוג לתוכן