איך מקבלים הלוואות שוק אפור

השוק האפור פרש כמה מהסיפורים החשובים ביותר בשבוע האחרון, והציע תובנות חסרות תקדים בנוגע לפעולה הפנימית של תעשיית האמנות. ביום רביעי ב"ניו יורק טיימס "כתב ג'וזי תדאוס ג'ונס על תחושת העשייה הפוליטית המהפכנית של האמנים הלונדוניים דניאל אדלטין והילארי פאוול. החששות שלהם מקרינים מעבר לגבולות הצרים של עולם האמנות, ועבודתם גרמה לי לחשוב כיצד עולם האמנות התחיל להתמקד בהיבטים הלא שווים של השוק הפיננסי.

השוק הראשון ללא מרשם של ניירות ערך פיננסיים

המתמחה במסחר בהנפקות ובמניות אחרות, הקים מסחר במניות שמחכות באגפים להירשם בבורסה גדולה אך הן נסחרים על ידי מי שלא יכול להעפיל לבורסה גדולה. לא כל המניות הקשורות להנפקה נמצאות בשוק, אך ישנן מניות של חברות סטארט-אפ וספין-אפים שרוצות לבחון את המים מבלי לבזבז את הזמן והכסף הדרוש כדי לחזר אחר שוק מניות גדול.

שוק אפור לניירות ערך פיננסי מתייחס למוצרים המיובאים ונמכרים בערוצים קמעונאיים חלופיים

בניגוד למסחר אופייני ללא מרשם, בו ניירות ערך לעולם לא נסחרים בבורסה, נייר ערך פיננסי בשוק האפור הוא נייר ערך הנסחר בבורסה המושעה כאשר המסחר הרשמי אינו מתחיל בבורסה רשמית. בחלק מהמקרים הדבר אינו חוקי, אך מעמדו הבלתי רשמי של השוק האפור מגדיל את סיכוניו.

בעולם ההשקעות ישנם שווקים אפורים בהם אנשים מתחילים לסחור במניות שטרם הונפקו

במסחר בשוק האפור עסקאות מחייבות מבחינה משפטית, אך לא יוסדרו עד תחילת המסחר הרשמי. משתתפי השוק מתמודדים עם משקיעים וספקולנטים שמוכנים להתחיל לסחור מכיוון שהם מצפים שמנפיקי האג"ח יפתחו בפניהם מסחר.

שוק אפור

הוא שוק לא רשמי בו משקיעים וסוחרים סוחרים בניירות ערך. פעילות השוק האפור מוגדרת על ידי הנחיות וכוללת מכירה או רכישה של הסכמי הלוואה למועד עתידי, דיונים הקשורים למכירות או רכישות פוטנציאליות ושחרור ההקצאות. מכיוון ששווקים אפורים מתנערים מפרסום, לא תמצאו תיעוד של פעילות סחר תכופה.
על מנת לבדוק עוד פרטים נוספים בנושא של למידע נוסף על הלוואות שוק אפור – היכנסו ניתן לבדוק כאן: loan4u.co.il

המתחרים שלנו חסרים את הידע הביטחוני

המערכות והיחסים שמאלצים את הלווים לסמוך על מוכרי אג"ח חיצוניים כדי לבנות, לבצע, לפקח ולאמת את תיקיהם. עם זאת, השקענו בחינוך, בטכנולוגיה, במערכות יחסים ובזירות מסחר בפועל כדי להגן על האינטרסים של לקוחותינו ושל הלווים הרבים שעבורם קיים השוק האפור. עסקים מחוץ לערוצים רשמיים מציבים גם אתגרים עבור יצרני הסחורות.

ענף השוק האפור סובל מהתדמית של פשע

או לפחות לא לגיטימי, ואין לו שום סיכוי להפוך למתחרה רציני באשראי בנקאי קונבנציונאלי. ככל שהאשראי בשוק האפור הופך לנפוץ יותר, סינדיקות הפשע המאורגן הופכות לחזקות יותר, ושולטות לא רק בשטרות החליפין, אלא גם בפיקדונות דחויים ובמעיינות צ'קים (המכונות גם הלוואות ליום המשכורת). קבוצות פליליות תופסות שטחים חקלאיים ואזורי פרות מזומנים לצורך פיתוח, ומעודדות לאיים על פוליטיקאים מקומיים שייכנסו לכיסם של ההמון.

תחום ההלוואות החוץ בנקאיות בישראל נמצא על סף פיקוח ממשלתי

בדגש על ניסיון להיפטר מהלוואות בשוק האפור ועמותות הפשע שלהן. הצעד הראשון בכיוון זה נעשה ביום חמישי כאשר דורית סלינגר, מנהלת שוק ההון החדש, רגולטור הביטוח והחיסכון, הציגה טיוטת סט כללים לרישוי מלווים חוץ בנקאיים. לא במקרה הכלל הראשון בשוק האשראי החוץ בנקאי מתמקד באלמנט הפלילי.

על פי מחקר של המרכז ללימודים אקדמיים

כרישי הלוואות בשוק האפור גובים ריבית שנתית אפקטיבית של 5.54 אחוזים על הלוואות להוצאות ציבוריות. משקיעים אומרים כי שיעורי הריבית הם לפחות 5% בשנה או פחות. המשקיעים אינם חייבים להלוות ולקבל החזרים בשטרות 500 רופי ו -1,000 שטרות רופי, שעדיין נמצאים בשימוש.

משקיעים רבים יחוו הפסדים גדולים

אומרים מומחים. מכיוון שלמלווים אין הגנה משפטית, הם מלווים לאנשים שהם מכירים, ובמקרים רבים לקהילה. התוצאה הסופית היא פשוטה ומהירה, והדרך היחידה לקבל הלוואה היא הלוואה בשוק האפור. חלק מהמלווים מקושרים או משתפים פעולה עם ארגוני עבריינות פליליים.

רבים

אם לא רובם, עוסקים מציעים לאספנים הלוואות ללא ריבית ברכישותיהם ללא יכולת להקים תוכנית תשלום ללא עלות נוספת. הגבאים מצליחים ליצור מצב משפיל ונואש עבור החייב הממוצע. סוגים אחרים, פחות תוצאתיים של חובות, התפשטו לכל הרמות בשוק סוחרי הגלריות.

במובנים מסוימים יש שפע משקף את הצורך הנואש באשראי מהיר למובטלים במהלך משבר קורונאווירוס (SOHO), כאשר שלושה רבעים מהחברות המועסקות הושפעו.

על פי ניתוח שערך עורך דין המייצג כמה חברות בשוק האפור

הביקוש לביטחונות משקף את הביקוש ואת האופן בו המלווים מנצלים את ההזדמנות. חלק ניכר מביקוש זה נמצא בשוק האפור, מה שאומר שלא חברות אשראי שאינן מוסדרות על ידי בנק הן חוקיות המלווים באופן חוקי. השוק האפור עוסק במלאי הצורך ומכיר בכך שהצורך מתורגם לכסף.

תוכן עניינים

מקלות הליכה

חקור את עולם מקלות ההליכה דרך קטגוריית הבלוגים המקיפה שלנו המוקדשת אך ורק לעזר חיוני זה לניידות. גלה את ההיסטוריה שלו, הסוגים, היתרונות שלו וכיצד

קרא עוד »
דילוג לתוכן